poniedziałek, 13 marca 2023

PZL P.11g „Kobuz” 1:72 IBG Models in-boox

 Podczas robienia porządków natknąłem się na kolejny zaczęty lata temu model. Jest ich jeszcze sporo w mojej szafie i pracownia też jest takimi zawalona i czas najwyższy je też skończyć. To tak na marginesie. Wracając do modelu to mam model polskiego samolotu myśliwskiego PZL P.11g „Kobuz” w 1:72 z oferty IBG Models (nr. Kat. 72523). Jest to ostatnia wersja P.11 i powstała w jednym egzemplarzu. Wybuch wojny uniemożliwił dalsze prace na nim. Brak jest zdjęć i planów jak ona wyglądała, więc powstanie model na bazie tego co oferuje w swoim zestawie IBG Models. To będzie taka wersja hipotetyczna (what-if). W zestawie mamy do wyboru dwie osłony silnika jak też dwie opcje podwozia, same koła lub w osłonach jak w PZL P.24. Na ramkach też są dwa rodzaje śmigieł, dwułopatowe i trójłopatowe. W instrukcji IBG zamieściło trzy schematy malowania z czego dwa są typowekhaki/szarobłękitny a trzecie jest kamuflażowe i te wybrałem. Na  PZL P.11g „Kobuz” por. pil. Henryk Szczęsny w dniach 14 i 15 września 1939 roku uzyskał dwa zwycięstwa powietrzne. Wracając do modelu to wnętrze miałem już gotowe, ale kadłub jeszcze nie zamknięty. Z dodatków wykorzystałem produkty z firmy Yahu Models, której dziękuję za ich udostępnienie. A są nimi te zestawy:

YMA7212 Instrument panel

YSM7227 Accessoriess



 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz