czwartek, 12 września 2013

BAC 167 Strikemaster, Jet Provost, Fly in-box

Witam! dzięki uprzejmości firmy FLY będę zamieszczał ich nowości na forum. Jako pierwsze prezentuję modele angielskiego samolotu szkolno-bojowego wydanego w skali 1:48 a jest nim Jet Provost T.5/T.5A nr. 48013 oraz BAC 167 Strikemaster nr. 48015. W skład zestawu wchodzi precyzyjnie wykonana, posiadająca delikatne wgłębne linie podziałowe wypraska – 51części, żywica – 47części i wtryskowe oszklenie – 5części, które to części są wspólne dla obu zestawów. Załączone kalkomanie z kompletem napisów eksploatacyjnych pozwalają na wykonanie Jet Provosta w czterech malowaniach:


1. Jet Provost T.5, 327, RAF, USA 2005r.;

2. Jet Provost T.5A, 6, XW325, RAF, Wielka Brytania 2011r.;

3. Jet Provost T.5A, MI, XW328, RAF, Wielka Brytania 2005r.;

4. Jet Provost T.5A, XW354, RAF, Nowa Szkocja, Kanada 2006r..

Oraz Strikemaster również w czterech malowaniach:

1. BAC 167 Strikemaster, NZ6361, Nowozelandzkie Siły Powietrzne;

2. BAC 167 Strikemaster, 1133, Królewskie Saudyjskie Siły Powietrzne;

3. BAC 167 Strikemaster, T65 FAE 265, Kolumbijskie Siły Powietrzne;

4. BAC 167 Strikemaster, 404, Królewskie Omańskie Siły Powietrzne.

Choć nie latały z szachownicami to Polacy mieli z min styczność. Wygrzebane z Internetu informacje. Duży udział w projekcie miał polski inżynier Henryk Milicer, który przebywał wówczas na emigracji w Wielkiej Brytanii. Na omańskim Strikemasterze zginął zestrzelony 9 lipca 1973 roku pilot RAF-u Michael Drybanski, syn Zygmunta Drybańskiego, dowódcy Dywizjonu 316. Z Omanem był też związany syn dowódcy Dywizjonu 306 Włodzimierza Karwowskiego – Stefan. Służył w RAF-ie, pod koniec lat 70 walczył w siłach powietrznych sułtana Omanu.

Poniżej in-box obu zestawów:

















Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza